ליברמן על שמועות השת"פ עם נתניהו: "הבל"

    איתי גדסי No Comments on ליברמן על שמועות השת"פ עם נתניהו: "הבל"

    שר הביטחון אביגדור ליברמן דוחה את הטענות כי הוא מתואם עם ראש הממשלה בנימין נתניהו במשבר חוק הגיוס ובמענה לשאלה האם אנחנו בדרך לבחירות הוא אומר: "אני מקווה שלא"

    נתניהו וליברמן צילום: יונתן סינדל, פלאש 90
    17:59
    10.05.24
    קובי פינקלר No Comments on קורע לב: ארבעה לוחמים נפלו בצפון הרצועה, אחרים נפצעו

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    שר הביטחון אביגדור ליברמן סייר היום בבסיס גיוס חיילי גולני וגבעתי. המענה לשאלות כתבים התייחס לאפשרויות הפוליטיות העומדות על הפרק.

    במענה לשאלה האם הוא מתואם עם ראש הממשלה בנימין נתניהו בניהול המשבר הנוכחי אמר: "אני שמעתי הרבה דברי הבל אבל מה שבמקרה הזה אני אתמול שמעתי שיש גורם בכיר מאוד בקואליציה שהוא גם מחנך, כנראה את עצמו, להיות שר הביטחון וגם רה"מ בו זמנית והוא מתדרך בעילום שם" אמר בהתייחסו לנפתלי בנט, בלא לנקוב בשמו, כמובן.

    לדבריו: "זה גם מדבר על ההגינות אבל כנראה גם על החוכמה כשאתה מתייחס לתכנים, אני הופתעתי שהתדרוך היה כנראה בנוסח שמפלגת התקומה מתואמת עם רשימה משותפת וסמוטריץ' שמור להיות ממלא מקום של איימן עודה זה על אותו משקל של אותם תדרוכים. אני מצפה שאנשים יעזבו את האמביציות האישיות ויעברו לגופו של עניין. הרי אף אחד לא מעלה על דעתו שיוזמת ממשלה או חקיקה ממשלתית בנושא מסים שזה לא יעבור קודם כל את משרד האוצר ושר האוצר, הם אמורים להוביל את המהלך מן הסוג הזה".

    ליברמן פער פיו כנגד הנהגת הציבור החרדי על ידי גדולי ומאורי הדור ואמר: "גם פה הייתי מצפה שבכל נושא הגיוס מי שיוביל את זה הם לא פוליטיקאים, לא מועצת גדולי התורה אלא צה"ל, מערכת הביטחון ושר הביטחון. כמו שאני לא מבין למה כולם מבינים בהבנה שלמשל מפלגות חרדיות לא יתמכו בתחבורה ציבורית בשבת, אותו דבר שלא יצפו מאתנו שנתמוך בנוסח החוק שמתואם עם החרדים ומפלגות חרדיות בלי להגיע למגרש של צה"ל ומשרד הביטחון. אני משתדל להיות הכי ענייני שרק אפשר".

    לשאלה האם בבחירות הבאות מפלגתו – ישראל ביתנו – תרוץ לבד או במשותף עם מפלגה נוספת, ענה: "ב200%, לא ב100%. אנחנו אמרנו את זה יותר מפעם אחת שישראל ביתנו בבחירות הקרובות תתמודד לבד. אני חושב שיש לנו מה להציג ומה להראות".

    כשנשאל האם לדעתו אנחנו בדרך לבחירות, אמר: "אני מקווה שלא. אנחנו לא יזמנו את המשבר ולא רוצים אותו. מי שיזם אותו, לא ברור איך ולמה ואני מציע שכולם ימתינו למסקנות הוועדה שמיניתי, אגב הועדה של צה"ל ומשרד הביטחון גם היא נוסדה הרבה לפני שפרץ המשבר וכולם מודעים לכך ולכן אני ממליץ לכולם לחכות".

    "אתה אומר מישהו יזם אותו, מי יזם אותו, זה רה"מ או נפתלי בנט?" נשאל ליברמן וענה: "אני חושב שברור שאנחנו פה ראינו שורה של אולטימטומים. האולטימטום של או חוק הגיוס בשלוש קריאות או תקציב. אחר כך ראינו אולטימטום שני, או חוק הגיוס בשלוש קריאות עד סוף חודש מאי או פירוק ממשלה. אחר כך ראינו עוד אולטימטום, או תקציב עד חג הפסח או שחג פסח בלי שר האוצר. אחר כך ראינו עוד אולטימטום, בבחירות הבאות אני שר הביטחון, אני זה מישהו – כנראה המחנך הדגול. אז כשאתה חי מאולטימטום לאולטימטום אז האווירה היא לא טובה. אנחנו לא שמנו שום אולטימטום לא יצרנו שום משבר. יחד עם זאת, אנחנו לא מוכנים לחיות עם המציאות שמישהו מצמיד לך אקדח לרכה. זה לא יהיה. אנחנו נתמוך, כמו שאמרתי, אך ורק באותה הצעת חוק שיגבשו צה"ל ומערכת הביטחון, שום הצעה אחרת".

    לסיום נשאל ליברמן: "שמענו הבוקר את שר החינוך, נפתלי בנט, שנתניהו גורר את המדינה לבחירות בגלל החקירות. גם אתה חושב ככה?" וענה: "אני חושב שבאמת יש גבול לכל השטויות ולכל המלל ולכל ההשמצות שאפשר לשמוע ואפשר לצפות מחבר בקואליציה. אבל, כמו שאמרתי, כנראה יש מישהו אחר שדברים אחרים מניעים אותו".



    0 תגובות